Вхід Реєстрація

Педагогічна рада «Щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019 – 2020 навчального року»

19.05.2020

Завершення 2019 – 2020 навчального року, оцінювання навчальних досягнень учнів за період дистанційного навчання, про запровадження електронного журналу у 2020 -2021 навчальному році – це  теми, які є актуальними та особливо хвилюють освітян, учнів, батьків. 15 травня 2020 року  відбулося засідання педагогічної ради ліцею «Щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019 – 2020 навчального року». У тісній співпраці педагоги напрацювали рекомендації до рішення педради, що нададуть змогу за чіткими алгоритмами та організовано завершити цей незвичайний навчальний рік.

ВИСНОВКИ

У зв’язку з тяжкою епідеміологічною ситуацією всі школи вимушені були призупинити освітній процес та закритися на карантин. Враховуючи рекомендації Міністерства освіти і науки, ми організували освітній процес в умовах дистанційного навчання та надали нашим учням доступ до навчальних матеріалів та завдань. Для формування змісту навчального матеріалу вчителі враховували навчальні плани та програми і мали на меті уникнути перенавантаження учнів. Педагоги підбирали цікаві, доступні, змістовні матеріали, які допомогли учневі опанувати навчальний матеріал. Для формування навчального матеріалу вчителі ліцею створили  Google classroom з кожного предмету та для окремого класу. В Google classroom для учнів надсилалися завдання з повним поясненням та відеоматеріалами з You Tube, власними презентаціями вчителів для самостійного опанування матеріалу. Вчителі використовували різні інтернет ресурси, зокрема You Tube, освітній проект «На урок», Classtime, Всеосвіту та інші. Також педагоги навчилися створювати власні тести в Google forms, знімати та монтувати відеоуроки та багато чого іншого. Для здійснення ефективного дистанційного навчання ми в першу чергу налагодили зворотній зв'язок з кожним учнем.  Учні мали можливість спілкуватися з вчителем через створені Google classroom, вайбер групи та електронні пошти. Проводилася щоденна індивідуальна робота з кожним учнем. На платформі  Zoom проходили онлайн-уроки та консультації  тривалістю 30-40 хвилин. Графік таких уроків створювався за допомогою Google таблиць, які кожного тижня оприлюднювалися на сайті ліцею у розділі «Дистанційне навчання  під час карантину». При проведенні онлайн-уроків вчителі ліцею пояснювали новий матеріал та проводили аналіз домашніх та самостійних письмових робіт. 

Спільними зусиллями вчителів, дітей та батьків ми намагалися зробити наше дистанційне навчання ефективним та результативним. І вже скоро на нас чекає завершення навчального року. Тому наступна наша задача оцінити роботу учнів протягом навчального року та заповнити класні журнали.

Відповідно до роз’яснень , викладених у листі Міністерства освіти і науки № 1/9-213 від 16 квітня 2020 року «Щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020  навчального року», і до частин третьої та четвертої статті 10 Закону України «Про повну загальну середню освіту» (про академічну автономію навчального закладу ) ми знаємо, що питання організації освітнього процесу, виконання освітньої програми та виконання навчального плану є внутрішніми питаннями кожного закладу загальної середньої освіти, його педагогічної ради  та завданням педагогічних працівників.  

Зараз досить складно говорити про об’єктивність оцінок, виставлених деяким учням, адже є можливість того, що підкажуть батьки, використання ГДЗ  або звернення за допомогою до однокласників. Але незважаючи на це, ми повинні дякувати нашим учням за бажання та вміння знайти вихід, за налаштування на навчання в домашніх умовах, коли поряд стільки спокус, за витримку в майже самостійному засвоєнні та опрацюванні навчального матеріалу.

 

На підставі цього пропонуємо такі рекомендації щодо оцінювання учнів та оформлення класного журналу для затвердження їх педагогічною радою:

  1. Учень повинен отримати оцінки за всі види робіт, які він виконував (письмові роботи, проекти, інтерактивні вправи, відеозвіти, фотозвіти, творчі роботи, лепбуки, тести, презентації) та надсилав учителю. 
  2. Рекомендую виставляти додаткові (заохочувальні) бали за креативність, творчий підхід, швидкість у виконанні завдань та інше.
  3. Отримані оцінки вчитель протягом дистанційного навчання фіксує в електронному журналі.
  4. З певних предметів, зокрема в галузі мови та літератури, є обов’язкові види робіт, які при звичайному навчанні вимагають оцінювання всіх учнів. Але в умовах дистанційного навчання та з урахуванням різних можливостей учнів пропоную брати до уваги лише оцінки тих учнів, які знайшли можливість виконати той чи інший вид контролю і не звертати увагу при виставленні тематичної оцінки на відсутність оцінок з певних видів контролю.
  5. Кількість робіт, які підлягають поточному оцінюванню та передбачають фіксацію оцінки у класному журналі, під час дистанційного навчання варто оптимізувати з метою уникнення перенавантаження учнів.
  6. На основі отриманих поточних оцінок   та наявних оцінок за контрольні роботи ми можемо виставити тематичну оцінку.
  7. Для виставлення тематичної оцінки рекомендуємо, щоб в учня було не менше трьох оцінок.
  8. Враховуючи рекомендації Міністерства освіти і науки, можна оптимізувати кількість тематичних оцінок.
  9. Оцінку за ведення зошита рекомендуємо ставити на основі фоторобіт, які надсилали учні під час дистанційного навчання.
  10. Підсумкова оцінка за ІІ  семестр виставляється до 25 травня з урахуванням результатів тематичного оцінювання, оцінювання різних видів мовленнєвої діяльності, отриманих учнями під час дистанційного навчання та до його початку.
  11. Річна оцінка виставляється з урахуванням результатів оцінювання за перший та другий семестри навчального року.
  12. Учні, які не вийшли на зв’язок під час  дистанційного навчання, оцінку за ІІ семестр отримують на основі оцінок, які вони отримали до початку карантину. При виставленні тематичних ставиться «н/а»
  13. Завершити оформлення електронного журналу на платформі e-schools.info.
  14. Робота з класними журналами буде здійснюватися за окремим графіком.
  15. Записи до класного журналу оформлюємо з 12 березня до 29 травня 2020 року згідно з  календарно-тематичним плануванням.
  16. Можна змінювати види контрольних робіт, які були проведені у формі тестів, онлайн-опитування тощо.
  17. У графі «Завдання додому» можна вказувати такі види робіт 
  • Переглянути навчальне відео;
  • Створити опорний конспект;
  • Розв’язати інтерактивні вправи;
  • Опрацювати матеріал підручника ( записати  номер  параграфу або сторінок)
  • Виконати тестові завдання  тощо.